Radio Student Najavljuje:
Naslovna > Sport > F1 u doba korone
Izvor: Twitter
Izvor: Twitter

F1 u doba korone

U normalnim bi okolnostima iza nas bilo deset utrka Svjetskog prvenstva Formule 1, no korona je u potpunosti promijenila ono što se u F1 svijetu događalo u protekla četiri mjeseca. Prisjetimo se svega toga i pogledajmo što nas sve čeka u idućih nekoliko tjedana.

 

Piše: Lovro Andraka

 

Velika nagrada Australije samo što nije krenula u svom zakazanom terminu. Cjelokupna F1 karavana već se smjestila na i oko staze u Melbourneu. Otkazivanja sportskih događaja već su bila sasvim uobičajena – štoviše, F1 je bila iznimka po tome što nije otkazala otvaranje sezone 15. ožujka. Međutim, sve je palo u vodu kada je objavljeno da je član McLarenove momčadi pozitivan na koronavirus.

 

Momčad se povukla s trkaćeg vikenda i u petak ujutro po australskom vremenu stigla je prilično očekivana potvrda o otkazivanju utrke, samo par sati prije početka prvog slobodnog treninga.

 

VN Bahreina trebala se održati tjedan dana kasnije bez publike, no ta je utrka službeno odgođena, a niz odgoda ili potpunih otkazivanja nastavljen je sve do VN Austrije koja je trebala biti 11. utrka ovogodišnje sezone. Među otkazanim utrkama je i ona najprestižnija – po prvi put nakon 1954. u kalendaru F1 neće biti Monaka.

 

F1 je nedostatak žive akcije kompenzirala otvaranjem bogate arhive – prikazan je niz starih utrka na njihovom YouTube kanalu, a na određen period bio je omogućen besplatan pristup F1 TV Pro usluzi koja nudi arhivu velikog broja utrka i ostalih sadržaja od 1981. nadalje.

 

Kao i mnogi drugi sportovi, F1 je pokrenula virtualno prvenstvo za koje se mora priznati da nije bilo pretjerano vrijedno spomena. Ne zbog predrasuda prema e-sportu, već zbog same izvedbe toga u organizaciji F1. Vozači su vozili bez mogućnosti štete na bolidu, stoga su međusobno sudaranje i udaranje u zid u Monaku kao idealna trkaća linija bile sasvim normalne, umanjujući bilo kakvu ozbiljnost te serije. Lošem dojmu doprinijela je i činjenica da niti polovica vozača iz stvarnih utrka nije sudjelovala u tom prvenstvu koje je na kraju osvojio Williamsov George Russell.

 

Velike vozačke promjene za 2021.

 

Unatoč nedostatku utrka, dogodile su se neke vrlo zanimljive stvari na vozačkom tržištu. Bomba od vijesti pala je 12. svibnja kada je potvrđeno kako Sebastian Vettel i Ferrari nakon 2020. neće nastaviti suradnju započetu 2015. godine. Samo dva dana kasnije potvrđena je i njegova zamjena – nakon sezone karijere u McLarenu, priliku u crvenom bolidu zaradio je Carlos Sainz Junior. Momčadski kolega bit će mu Charles Leclerc, a trenutno se vode brojne rasprave oko toga hoće li njih dvojica biti pravi konkurenti ili je Sainz doveden kao Leclercov „vodonoša“.

 

Istog dana objavljeno je tko će popuniti Sainzovo mjesto u McLarenu. Daniel Ricciardo odlučio je napustiti Renault nakon samo jedne sezone vožnje za francuskog proizvođača koji je za njega iskeširao veliku sumu u nadi da će zajedno stići do vrha. Razočaravajuća prva sezona i možda jednako loši indikatori s ovogodišnjim bolidom na predsezonskim testiranjima ponukali su Ricciarda da ode u preporođeni McLaren koji od iduće sezone prelazi na Mercedesove motore s kojima su ostvarili najrecentnije velike uspjehe.

 

Činjenica da su velike promjene tehničkog pravilnika zbog trenutne krize odgođene za 2022. i činjenica da su momčadi dogovorile da će iduće sezone voziti s gotovo identičnim bolidima kao i ove godine čine ovakve velike vozačke promjene još senzacionalnijima.

 

Trenutno najveće nepoznanice su budućnost Sebastiana Vettela i Ricciardov nasljednik u Renaultu. Upitno je ima li Vettel ambicije voziti za Renault ovakav kakav jest, a jedino bolje mjesto koje mu teoretski preostaje je ono u Mercedesu. Ni Lewis Hamilton ni Valtteri Bottas trenutno nemaju ugovor za 2021., no nedavna potpuna promjena boje bolida iz srebrne u crnu zbog podrške borbi protiv rasizma na Hamiltonov nagovor dovoljno govori o njegovom odnosu s Mercedesom. Iako bi Vettel teoretski mogao biti njegov timski kolega, to ipak previše zvuči kao mokri san F1 fanova – koliko god se spominje marketinški benefit za Mercedes od dvojice najtrofejnijih aktivnih F1 vozača u istoj momčadi, gdje je jedan od njih Nijemac, zašto bi oni narušavali harmoniju koju imaju s Hamiltonom i potencijalno ugrozili dominaciju u sklopu koje zajedno ruše sve apsolutne rekorde?

 

Iako nije vozačka promjena, među najbitnijim vijestima treba spomenuti one iz Williamsa koje nisu lijepe. Legendarna britanska momčad raskinula je ugovor s naslovnim sponzorom uoči sezone i objavila kako traži nove investitore, ne isključujući mogućnost potpune prodaje momčadi. Za ovu sezonu su još sigurni, no daljnja budućnost momčadi iz Grovea zasad nije jasna.

 

Najneobičnija sezona ikad?

 

Pored svih ovih događanja, došlo je do onog najbitnijeg – F1 je uspjela složiti dio kalendara za ovogodišnju sezonu. Početkom lipnja predstavljen je raspored prvih osam utrka, a najavljeno je dodavanje još utrka.

 

Dogovoreno je kako će se najkasniji početak F1 sezone u povijesti održati u Austriji, a po prvi put u povijesti jedna će staza održati dvije utrke u istoj sezoni. Ovog i idućeg vikenda na Red Bull Ringu će se voziti VN Austrije i VN Štajerske.

 

Već tjedan kasnije čeka nas VN Mađarske, a nakon vikenda pauze slijede nove tri uzastopne utrke – dvije u Velikoj Britaniji i jedna u Španjolskoj. Dva tjedna nakon toga ovu početnu europsku turneju zaključit će Belgija i Italija, iako postoji mogućnost dodatnih europskih lokacija.

 

Sve te utrke bit će održane bez publike, a na snazi će biti rigorozne mjere protiv širenja koronavirusa – sve uključene u trkaći vikend redovito će se testirati, maske i ostala zaštitna oprema te mjere distance također će se morati poštovati, a zbog svega toga čak neće ni biti tradicionalne proslave trojice najbržih na postolju nakon utrke.

 

Nitko još uvijek ne zna koliko će se utrka održati ove godine ni gdje će sve one biti, što otvara put nepredvidivim situacijama i rezultatima. Iako je odgodom novog pravilnika Hamiltonu i Mercedesu otvoren put ka sigurnijem nastavku dominacije, možda će ovakva sezona otvoriti priliku njihovoj konkurenciji, gdje mnogi spominju Red Bull i Maxa Verstappena.

 

O omjeru snaga konkretno i dalje ne znamo ništa, stoga ćemo ove nedjelje napokon dobiti ideju o tome u kojem će smjeru ići ova neobična sezona i hoće li netko ove godine ozbiljno zaprijetiti Hamiltonu i Mercedesu.