Radio Student Najavljuje:
Naslovna > Kolumne > Hamilton na korak do Schumachera
formula

Hamilton na korak do Schumachera

Redom 70. sezona Formule 1 službeno još nije gotova, no u oba prvenstva znamo pobjednike – Lewis Hamilton stigao je do šestog naslova u karijeri i trećeg u nizu

 

Piše: Lovro Andraka

Foto: Mercedes-AMG F1 (Twitter)

 

Redom 70. sezona Formule 1 službeno još nije gotova, no u oba prvenstva znamo pobjednike – Lewis Hamilton stigao je do šestog naslova u karijeri i trećeg u nizu, dok je njegova momčad,  Mercedes, uzela šesti uzastopni konstruktorski naslov, nastavivši dominaciju uspostavljenu uvođenjem hibridnih V6 turbo motora 2014. Donedavno je bilo nezamislivo da će netko u bliskoj budućnosti dostići, a kamoli prestići rekorde Michaela Schumachera, no danas je Hamilton na korak do njihovog rušenja i pitanje je može li ga itko ili išta zaustaviti u tome.

 

Ni Ferrari ni „Bottas 2.0“ nisu uspjeli

 

Nakon obećavajućih predsezonskih testiranja za Tifose, Ferrari je, već tradicionalno, pokazao da predsezonska testiranja nisu reprezentativno mjerilo performansi za nadolazeću sezonu. Iako su 2018. upravo oni bili najveći izazivači Mercedesu još od spomenute 2014. i početka dominacije Srebrnih strijela, početak 2019. bio je hladan tuš za Ferrari i svu ostalu konkurenciju. Red Bull se tek prebacio na Hondu, stoga su njih rijetki očekivali u samome vrhu, no čak su i oni, barem s Maxom Verstappenom, bili brži od Ferrarija na prvoj utrci sezone. Kasnije se Ferrari probudio, nanizali su tri pobjede i čak šest pole positiona, no bilo je to tek poslije ljetne stanke, kad smo već praktički samo pogađali na kojoj će utrci Hamilton i Mercedes osigurati naslove.

 

Mercedes je sezonu otvorio ubojito, podsjetilo je to sve na one dane njihove najveće dominacije s čak osam uzastopnih pobjeda na startu sezone. Niz je prekinuo tek Max Verstappen na utrci u Austriji. Dakle, već na samom početku bilo je prilično jasno da će se morati dogoditi neko čudo da bi Mercedes izgubio bilo koji od naslova.

 

Tračak nade dao nam je Valtteri Bottas. Finac koji je 2018. ostao bez pobjede dok je Hamilton u istom bolidu uzeo 11 pobjeda ušao je u novu sezonu naizgled preporođen. S ogromnom prednošću ispred Hamiltona osvojio je Veliku nagradu Australije, uzevši dodatni bod za najbrži krug utrke koji se nakon dugo vremena ponovno uveo u F1. Točka na i bila je njegova upečatljiva „To whom it may concern…“ radio poruka nakon utrke. Odmah su krenule priče o „Bottasu 2.0“, pravili su se video klipovi u kojima se Finac uspoređivao s Rockyjem i njegovim žestokim pripremama u divljim uvjetima iz kojih se vratio kao nova i jača zvijer.

 

Nažalost, „vlakić hypea“ na Bottasov pogon nije dugo vozio. Iako se još nekoliko utrka Valtteri dobro držao, vrlo brzo smo shvatili da bradati Bottas nije nikakva potpuno nova niti pretjerano poboljšana verzija. Pobijedio je u Azerbajdžanu, na četvrtoj utrci sezone, a zatim tek na 17. utrci u Japanu. Hamilton je za to vrijeme nastavio gaziti te trenutno ima 10 pobjeda, dok Bottas nakon pobjede na posljednjoj Velikoj nagradi SAD-a ima četiri.

 

Ima li nade 2020.?

 

Uvijek ima nade, ona se preko zime redovito budi, no onda vrlo često splasne tijekom sezone. Potencijalnih izazivača svakako ima – Ferrari se ove sezone probudio kasno, no s obzirom na to da značajnih promjena pravilnika nema, to je dobar znak za iduću sezonu. U svojim redovima imaju četverostrukog prvaka Sebastiana Vettela i jednog od najtalentiranijih mladih vozača, Charlesa Leclerca, stoga im u slučaju proizvodnje dobrog bolida neće nedostajati vozača za izvlačenje maksimalnih rezultata. Ne možemo isključiti ni Red Bull koji je već u prvoj sezoni s Hondom pokazao jako dobre rezultate – oni su uvijek tu negdje pri vrhu, ali od 2014. im uvijek nedostaje taj jedan korak da dođu do samog vrha i borbe za naslov. Ni njima ne nedostaje vozača za dobre rezultate – kad ne radi gluposti, što je ove sezone barem malo uspio smanjiti, Max Verstappen vozi u skladu s imenom i izvlači maksimum iz bolida, a tek ćemo vidjeti što može i debitant Alexander Albon koji prije godinu dana nije ni sanjao da će uopće biti u Formuli 1.

 

Velika enigma 2021.

 

Ako barem malo pratite vijesti iz Formule 1, znate koliko se priča o sezoni 2021. Glavni razlog su velike promjene bolida koje bi trebale izjednačiti, a lako moguće i izmiješati poredak koji je zadnjih nekoliko sezona praktički podijeljen u dvije lige. Hamilton i Mercedes su zasad oni koje ostali trebaju pobijediti, no izmjene li pravila i omjer snaga, možda bi baš to, ako nitko drugi neće, moglo stati na put Hamiltonu u rušenju Schumacherovih rekorda. Iako, rekord po broju pobjeda, s obzirom na nepromijenjenost pravila, gotovo sigurno odlazi u Hamiltonove ruke – do kraja ove sezone ima još dvije, a tijekom iduće 22 utrke da ostvari još osam pobjeda i sustigne Schumacherovu 91 pobjedu.

 

Lewis Hamilton ima priliku postati najveći svih vremena, a hoće li je uspjeti iskoristiti, saznat ćemo uskoro…