Radio Student Najavljuje:
Naslovna > Kolumne > Recenzija: Spone u ZKM-u
spone1

Recenzija: Spone u ZKM-u

Predstava Spone ovog se tjedna ponovno vratila u ZKM. Nakon što je ova predstava katalonskog koreografa Roberta Olivana premijerno doživjela veliki uspjeh, publika ju je ovaj put mogla popratiti od 1. do 3. ožujka.

Olivan u predstavi zadržava svoj prepoznatljivi koreografski stil i isprepliće elemente različitih umjetnosti. Tako Petra Chelfi, Martina Nevistić, Petra Valentić, Nika Lilek, Andreja Jandrić i Adrian Pezdirc, inače članovi Zagrebačkog plesnog ansambla, uz ples – glume i pjevaju.

Jedni smo drugima potrebni kako bismo ponovno bili svoji –  poruka je to koja bi trebala stajati iza predstave. Sam početak je vrlo dojmljiv, a posebnu pohvalu zaslužuju scenografija i rasvjeta koji su vizualno doprinijeli cijeloj atmosferi. Plesači se odlikuju vrhunskom tehnikom, a posebno se ističu plesne podrške koje izvode. One pomalo podsjećaju na cirkuske vratolomije što je još jedan od elemenata Olivanovih koreografija.

spone zkm1

Nažalost, ta profesionalnost kroz predstavu polako gubi svoj izražaj. Scenografija gubi svoju svrhu pa se čini kako je tu samo da popuni prostor, a dramski elementi se sadrže od jeftinog humora. Suvremeni ples je dovoljno apstraktan i može biti težak za interpretaciju, a dodatni elementi nabacani kao u dadaističkoj poeziji su u ovom slučaju nepotrebni.

Predstava prikazuje  različite životne priče koje su povezane neopipljivim nitima, odnosno sponama, a protagonisti ih nisu svjesni. No problem je u tome što povezanost među pričama ostaje nevidljiva i samim gledateljima. Naravno, moguće je pretpostaviti kako je sve stvar vlastite interpretacije i doživljaja, no ipak ostaje ta kombinacija glumačkog i plesnog, koja se ovdje nije najsretnije uklopila, zbog čega predstava stalno gubi fokus.

Plesači su, osim što su vrhunski otplesali, jako dobro odradili i dramske dijelove, za što zaslužuju svaku pohvalu.

Piše: Tina Ozmec – Ban